آنچه در این مطلب خواهید خواند:

بهترین برنامه غذایی چیست؟

حتي در بين بهترين متخصصين تغذيه جهان هم از بابت آن‌که «بهترين» برنامه غذايي براي انسان چيست، اختلاف‌نظر گسترده‌اي هست. شايد اين اختلاف‌نظر به آن علت است که چيزي به عنوان بهترين برنامه غذايي وجود ندارد؛ ما انسان‌ها آن قدر با هم تفاوت داريم که برنامه غذايي ما کمي با هم تفاوت داشته باشد و گاهي هم کاملاً متفاوت باشد. ولي آن قدر هم با هم شباهت داريم که اشتراکات بسيار فراواني هم داشته ‌باشيم: سبزيجات زياد و گوشت کم؛ غذاهاي تازه به جاي غذاهاي فرآوري‌ شده. همه ما اين موضوع را مي‌دانيم، هر چند که به‌کارگيري آن مي‌تواند چالش‌برانگيز باشد.

 

سالخوردگی و تغذیه

يک علت مهم براي اين‌که چرا بسياري از مردم مايل نيستند با آن چالش روبرو شوند، اين است که ما هميشه سالخوردگي را بخش گريزناپذيري از زندگي مي‌دانيم. اين‌که سالخوردگي شايد براي برخي از آدم‌ها اندکي زودتر و براي برخي ديگر کمي ديرتر باشد، ولي هميشه به ما گفته‌اند که اين موضوع براي همه ما پيش خواهد آمد.

پيشرفت‌هاي پزشکي، نوآوري‌هاي فناوري‌ و اطلاعات بهتر براي راهنمايي ما از بابت سبک زندگي، همگي اين‌ها منجر به دنيايي مي‌شوند که طي آن ناگزير نيستيم بپذيريم که براي بيماري‌هاي مزبور، چاره‌اي وجود ندارد.

 

مصرف کم کالری و سلامتی

نه سوء تغذيه و نه گرسنگي. اين کارها به طولاني ‌شدن عمر منجر نمي‌شود، بلکه بايد راه‌هاي بهتري را برگزينيد. ولي روزه‌داري بدون چون و چرا براي سلامت و طول عمر ما خوب است. چون روزه‌داري به بدن ما اين امکان را مي‌دهد که از حالت خواستن دائم بيرون ‌آيد، زيرا بيشتر ما اغلب خواستار آن هستيم که يک زندگي ممتازِ همراه با فراواني داشته‌ باشيم.

 

امروزه افراد بسياري هستند که سبک زندگي سالمي را پذيرا شده‌اند، سبکي که کالري مصرفي آن‌ها را به طور چشمگيري کاهش مي‌دهد و در عین حال منجر به پرخوری یا کم خوری نمیشود.

پس رعایت اعتدال در مصرف غذاها همراه با ورزش روزانه به شما کمک میکنه تا دوران سالخوردگی را که گریزی از آن نیست، بهتر سپری کنید.

 

بخشی از کتاب:

طول عمر، چرا پير مي‌شويم و چگونه آن را به تأخير بيندازيم / نویسنده: دکتر ديويد سينکلِير/ ترجمه ابراهیم یگانه/ انتشارات مازیار

موضوع کتاب طول عمر:  کتابی پیشرو، جالب، کاملاً علمی  و قابل استفاده برای عموم.این کتاب که توسط یکی از پژوهشگران برجسته‌ی دانشگاه هاروارد، دکتر  سینکلِیر  نوشته ‌شده، با بیانی مستدل و علمی و با بهره‌گیری از ساختارِ ژنتیک، معتقد است که سنّ انسان را می‌توان افزایش داد؛ و این‌که، پیری در واقع یک بیماری به ‌شمار می‌آید که میشه مثل سایر بیماری‌ها آن را درمان کرد و روند آن را بهبود بخشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *