معرفی مستندی با موضوع پروتزها

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

معرفی مستند Body parts

من واقعا با علاقه این مستند رو دیدم. بریم ببینیم داستانش چیه:

چقدر در مورد پروتزها میدونید؟ معمولا وقتی اسم #پروتز رو میشنویم، یاد پروتزهای زانو می افتیم. اما دنیای پروتزها بیشتر از چیزی که فکرشو کنید عجیب و مهم هست.

پروتز چیست؟

پروتز برخلاف باور و تصور عموم مردم به معنی جراحی زیبایی می باشد. اما این روش علاوه بر این کاربرد، کارایی دیگری نیز دارد و به عنوان روشی مطمئن برای اندام از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخشی از بدن به دلایل متفاوت از دست رفته باشد، توصیه می شود که با یک دستگاه مصنوعی پروتز این قسمت را جایگزین کنید. چرا؟ یکی به دلیل زیبایی و اینکه فرد بتونه توی جامعه به عنوان یک فرد نرمال زندگی کنه. و دلیل دوم اینکه گاهی فرد نیاز اجباری به استفاده داره. مثلا، یک نمونه، از دست رفتن نوک یکی از انگشتان پا براثر دوچرخه سواری بوده، ظاهرا مهم نیست که اون فرد نوک انگشت پا نداشته باشه، اما حقیقت راه رفتن و روی پا ایستان رو برای فرد بسیار دشوار کرده بوده، و استفاده از یک پروتز خیلی ساده مثل عکس اول، باعث شده فرد زندگیش به حالت عادی برگرده. به همین سادگی!

 

چرا این مستند رو ببینید:

به نظر خودم، وقتی ما ادما با حقیقت و دشواری بعضی زندگی ها اشنا میشیم، قدر داشته ها و سلامتیمون رو بیشتر میدونیم. بحث ترحم نیست، بحث اینه که هر اتفاقی میتونه تو یک قدمی ما باشه. و اگر خدایی نکرده به آن دچار شدیم، اطلاعات خوب داشته باشیم. مورد بعدی، دیدن فناوری هایی است که همراه با هنر به کمک انسان ها اومده. واقعا عالم پزشکی الزاما با خون و خونریزی همراه نیست. ?

جالتر اینکه تا اینجای مستند همه اون افراد، آدم هایی کاملا سالم بودن! و یک حادثه یا بیماری زندگیشونو مختل کرده… !

اطلاعات کلی در مورد این مستند: مستند برای سال 2022 هست، و تا الان 3 قسمتش منتشر شده.
از کجا ببینید و دانلود کنید؟ پلتفرم هایی مثل نماوا و فیلیمو تا الان سه اپیزود رو منتشر کردند، و خب بخاطر بعضی پروتزها که جنبه های خصوصی تری پیدا میکنند، سانسور شده. من پیشنهاد میکنم، توی گوگل سرچ کنید:
دانلود مستند body parts 2022

امتیاز IMdb: 8.5/10

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *