کتاب: عادت های یک مغز شاد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مشخصات کتاب:

کتاب عادت های یک مغز شاد

Habits of a Happy Brain

نوشته لورتا گرزیانو برونینگ

Loretta Graziano Breuning

چاپ سوم ، انتشارات ارجمند ، ترجمه: مرتضی ارجمندی نسب ، ۲۶۴ صفحه ، سال ۲۰۱۶

توضیح کتاب:

در این کتاب به ما یاد داده خواهد شد تا ناراحتی خود و دلایلش را کشف کنیم و روش هایی برای جلوگیری از ناراحتی ارایه میدهد و بیشتر به این که منشا ناراحتی‌های خود را بفهمیم کمک میکند و راهکارهای عملی برای کمتر ناراحت شدن و ایجاد ظرفیتی برای بیشتر شاد بودن ارایه میدهد ، یه جورایی به شخصه وقتی قسمت به قسمت کتاب رو که مطالعه کردم و در هر قسمت ریشه های ناراحتی و ناشادمانی خود را فهمیدم و کشف کردم.(البته نه شاید تمامش رو . به این دلیل گفتم کشف چون افراد مختلف ، ناراحتی های متفاوتی دارند)توانستم تاثیر این ناراحتی های خود را کم کرده و شاید به حداقل برسانم و در پایان فهمیدم مقدار کمی غم و ناراحتی برای هر انسانی لازم است. در مورد این موضوع کتاب های متعدد دیگری نیز وجود دارد و خواندن تنها یک کتاب درباره هیچ موضوعی کافی نیست و اگر شما کتاب های دیگری در این زمینه خوانده اید لطفا معرفی بفرمایید با سپاس فراوان.

 

سخن مترجم : شادی چیست ؟

روانشناسی شادی را یک هیجان میداند که ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی افزایش یا کاهش یابد.فلاسفه مفهوم شادی را از شادکامی و خوشبختی متمایز می‌کنند. در هر صورت شادی را میتوان حالتی از هیجان مثبت ، لذت و انرژی دانست. وقتی این حالت روانی در کنار رضایت از زندگی در مسیر پایداری قرار میگیرد می‌توان آن را خوشبختی نامید. گرچه خوشبختی مفهوم گسترده تری است که عوامل بسیاری در آن دخیل هستند.

نویسنده در این کتاب پا را از مفاهیم روانشناختی فراتر گذاشته و قدم در راه زیستی شادی گذاشته است. او در ابتدا با معرفی چهار انتقال دهنده عصبی مهم و تبیین کارکرد آنها در هیجان ها و زندگی روزانه ، خواننده را با اساس زیستی شادی آشنا میکند. سپس روش های دستیابی به شادی را با ذکر مثال های موردی شرح می‌دهد. او توضیح می‌دهد چطور میتوان در مدت ۴۵ روز تغییر ارزشمندی در مدار های عصبی خود به وجود آوریم تا رسیدن به این هدف ممکن و آسان تر شود.

دکتر برونینگ معتقد است ما انسان ها همگی در داشتن مغزی که اساس آن در پستانداران نیز وجود دارد مشترک هستیم. بنابراین مثال های فراوانی از اثر گذاری این مواد شیمیایی عصبی در حیوانات ذکر میکند تا خواننده درک بهتری از عملکرد مغز خود به دست آورد. من این کتاب را به تمام کسانی که در جستجوی بی پایان شادی ، بی وقفه تلاش میکنند توصیه میکنم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *